Monday 16 January 2012

Kopi Mengecilkan Payudara Wanita???



LONDON: Pengambilan hanya tiga cawan kopi sehari dikatakan mampu mengecutkan buah dada wanita kerana kafein yang terlalu banyak boleh menjejaskan hormon dalam badan dan menggugat saiznya.

Kajian terbaru yang dijalankan sekumpulan penyelidik menunjukkan lebih banyak kopi yang diminum, lebih kecil saiz buah dada mereka. Hampir 300 wanita yang mengambil bahagian dalam kajian itu dan mereka ditanya purata jumlah pengambilan kopi sehari dan saiz payu dara mereka diukur.



Keputusan kajian itu yang disiarkan Jurnal Kanser Britain mendapati bahawa dengan hanya meminum sekurang-kurangnya tiga cawan kopi atau lebih sehari sudah cukup untuk mengecilkan saiz buah dada mereka.

Kesannya meningkat bagi setiap cawan kopi yang diminum.

Hampir separuh daripada wanita dalam kajian itu menunjukkan perubahan gen yang dikaitkan dengan pengambilan kopi dan saiz payu dara mereka.

“Meminum kopi boleh memberi kesan besar terhadap saiz buah dada,” kata Helena Jernstrom dari Universiti Lund, Sweden, yang mengetuai kajian berkenaan.

“Wanita yang minum kopi tidak perlu bimbang buah dada mereka akan mengecut dengan cepat dalam masa semalaman. Ia akan menjadi lebih kecil tetapi tidak terus menghilang,” katanya.

“Bagaimanapun, mereka yang berpendapat boleh meneka wanita mana peminum kopi hanya melalui ukuran baju dalam mereka akan silap.
“Masalahnya, ada dua ukuran bagi sehelai baju dalam iaitu saiz mangkuk dan ukur lilit jadi tidak mudah untuk anda meneka.”

Wanita yang minum lebih tiga cawan kopi sehari mempunyai purata 17 peratus saiz buah dada lebih kecil berbanding mereka yang minum kurang tiga cawan sehari.
Wanita yang mempunyai saiz buah dada lebih besar paling berisiko tinggi, kata saintis berkenaan.Bagaimanapun, kajian itu tidak dapat merumuskan sama ada meminum jumlah kafein yang banyak setiap hari juga boleh menjejaskan kepadatan buah dada. Agensi


Cuak gek kan?? nasib sy bukan peminat kopi..ekeke.. jgn la risau.. Premium Beautiful boleh tolong menambahkan cm payudara anda dan juga mencantikan lg bentuk nya. :-)

0137230196 or email ethaniel83@yahoo.com

6 comments:

  1. Assalam Muzel, thanks selalu jenguk dapur akak tu yea...waaah sesekali minum kopi best nih...haha, tp seriau gak kan baca ttg kajian tu.. adeeei kang balik rumah tiba2 longgar jek baju dalam eh..hahahhahaha

    ReplyDelete
  2. Salam kak.. Resepi akak mnyelerekan! Heheeh.. Mnum je kak kopi tuh..tp jgn kerap sgt..agak2 kurg mantap..beli PB ngan sy..ekekkee

    ReplyDelete
  3. yang di minum nya kopi apa..????

    ReplyDelete
  4. yang di minum nya kopi apa..????

    ReplyDelete
  5. yang di minum nya kopi apa..????

    ReplyDelete
  6. Hi nia kurnia..hahah..xtau la pula..never mention the brand or the type..:)

    ReplyDelete